Co na rynku internetowym piszczy?

Jak pewnie wszyscy wiecie aktualnie sprzedaż internetowa wiąże się  z bardzo silną konkurencją wynikającą z dużej liczby podmiotów na tym rynku ze strony podażowej. Rozpoczynającym dopiero swoją działalność sklepom jest wyjątkowo trudno  przebić się  w  internecie. Wymaga to długotrwałej promocji  oraz ugruntowanie pozycji firmy na rynku, a to przecież  proces długofalowy i wymagający sporych nakładów.

Jednak  bez intensywnej promocji ani rusz. Odrobinę łatwiej jest przedsiębiorstwom, które są w stanie zaoferować nieco rzadszy rodzaj, bądź gatunek towaru, a przynajmniej nie całkowicie pospolity. Takim dobrem mogą być np. dekoracje ślubne. Jest to nice nietypowy produkt z tego tytułu, że dekoracje ślubne nie są jeszcze tak powszechnie sprzedawane w sieci jak np. sprzęt rtv/agd, komputerowy itp.

Poza tym na razie istnieje jedynie pewna grupa sklepów oferujących dekoracje ślubne wykorzystując przy tym handle wysyłkowy.  Jednak nie jest to niewątpliwie słaba konkurencja, gdyż niektóre  sklepy  oferują swoje dekoracje ślubne w sieci już od lat, a  jednak mimo to dekoracje ślubne nico szybciej i łatwiej będzie można sprzedawać w sieci niż  przykładowo produkty powszechne. Zatem oferując dekoracje ślubne w internecie można prawdopodobnie liczyć na sporą sprzedaż.

Regionalność w Internecie

Pewne firmy funkcjonujące w  ramach bardzo konkurencyjnych sektorów rynkowych jako strategię wybrały skoncentrowanie się na wybranych regionach, takich jak przykładowo Warszawa, Rzeszów, Śląsk itd. Warszawa jest niewątpliwie rynkiem na którym jest silna konkurencja w takiej branży jak opony. Aczkolwiek na lokalnym rynku z reguły łatwiej się przebić sprzedając taki towar jak opony niż walczyć z konkurencją w skali całego kraju. Prawdopodobnie dlatego przedsiębiorstwo to ostatnio koncertuje się głównie na rynku lokalnym, gdzie głównie obecnie sprzedają swoje opony. Warszawa jako rynek lokalny, a właściwie stołeczny generuje spory popyt na opony, zw. na to że to duże miasto/region.

Innowacje, czy marketing innowacji?

Co jakiś czas pojawiają się innowacyjne pomysły. Czasem są innowacyjne, czasem tylko udają. Tym razem moja uwagę przykuło reklamowane przez Sławomira Bancovo.pl. No ok, teoretycznie innowacyjna, tak też promowana, platforma do sprzedaży kredytów i pożyczek. To mało tego w sieci. Otóż Bancovo jest dość nietypowe – oferuje zarówno kredyty bankowe jak i pożyczki pozabankowe (tak te typu Vivus, czy Wonga.) Dalej robi się jeszcze ciekawiej. Tę platformę założył Alior Bank. Bancovo oferuje kredyty tylko kilku banków – oczywiście Aliora i T-Mobile Usługi Bankowe, które też przez Alior przecież są obsługiwane. Dodatkowo w skład partnerów Bancovo wchodzą Santader (dawny BZW WBK), estoński InBank i jeszcze jakiś oraz kilka firm pożyczkowych w tym znana wszystkim Wonga.

Opinie Internautów

Dzisiaj opinie i wizerunek są niewątpliwie ważne. Jak na razie opinie o tej platformie są raczej umiarkowanie pozytywne. Przy czym czytając tę przykładową recenzję można odnieść wrażenie, że autor ocenia jedynie samą platformę, a nie oferty przez nią dostarczane, a to przecież kluczowe.

Może nieco dziwić, że bank miesza się w pożyczki pozabankowe, ale zamysł platformy jest sprytny – Alior proponuj swoje kredyty tym lepszym klientom, a tych mało wiarygodnych odeśle do firm pożyczkowych, na czym jeszcze zarobi. Jak dla mnie ciekawe, ale czy to innowacja to bym już polemizował.

Parnterzy Bancovo

partnerzy bancovo.pl

Wymienieni na stronie Bancovo.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*